تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 23:37
کد خبر: 486958

در نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به اژه‌ای مطرح شد؛

رسیدگی به پرونده شهید عجمیان را شفاف کنید/ روند رسیدگی پرونده‌های شهدای اغتشاشات را در اختیار عموم قرار دهید

رسیدگی به پرونده شهید عجمیان را شفاف کنید/ روند رسیدگی پرونده‌های شهدای اغتشاشات را در اختیار عموم قرار دهید

دستگاه قضائی هر کشور یکی از آن نقاطی است که نباید هیچگونه شک و شبهه‌ای نسبت به استقلال آن وجود داشته باشد چراکه هرگونه مداخله در کار این دستگاه روند دادرسی را به بیراهه تبعیض و بی عدالتی برده و عدالت حکومت مستقر در آن کشور را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به سخنان اخیر پدر شهید عجمیان در نامه‌ای خطاب به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه خواستار شفاف سازی در رسیدگی به پرونده های شهدای اغتشاشات سال گذشته به خصوص شهید عجمیان شدند.

در بخشی از نامه آمده است: اکنون که شبهه‌هایی مبنی بر دخالت عده‌ای از خواص در روند دادرسی به پرونده های شهدای اغتشاشات سال گذشته علی الخصوص پرونده شهید عجمیان وجود دارد از شما انتظار میرود ضمن شفاف سازی کامل ماجرا برای عموم با ارائه مستندات تغییر حکم بدوی دادگاه خاطیان را نیز به شدت مجازات کنید تا دوباره هیچکس به خود اجازه زیر پا گذاشتن استقلال دستگاه قضائی کشور را ندهد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللهَ إِنَّ اللهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ سوره مائده، آیه ۸

ای اهل ایمان همواره در همه امور قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.

جناب آقای حجت الاسلام محسنی اژه‌ای

ریاست محترم قوه قضائیه

باسلام و احترام همانطور که مستحضر هستید در سالی که گذشت عده ای از عزیزان این ملت جان‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای حفظ آرمان آن را فدا کردند. اما امروز که یکسال از این حوادث می‌گذرد همچنان بعضی از این پرونده‌ها یا به علت رسیدگی کند به سرانجام نرسیده‌اند و یا بصورت کاملا مبهم و غیرشفاف باقی مانده‌اند تا آنجا که پدر یکی از این شهیدان نیز همچنان از مبهم بودن پرونده قتل عزیزش گلایه می‌کند.

این روند رسیدگی کند و غیرشفاف به پرونده‌هایی که اتفاقا اذهان عمومی را نیز درگیر خود کرده اند، موجب بروز شبهه‌هایی در میان عموم مردم برای اجرای عدالت در این پرونده ها می شود. در رابطه با این پرونده‌ها نه تنها خود خانواده شهدا بلکه همگان حق دارند بصورت کاملا شفاف از روند طی شده در پرونده مطلع شوند مطالبه ما از قوه قضائیه این است که با تغییر رویه فعلی زین پس اینگونه پرونده‌ها با روندی کاملا شفاف طی شود تا همگان در جریان کامل پرونده قرار گیرند و خدای نکرده اضطراب پایمال شدن خون عزیزشان را نداشته باشند.

ذکر این نکته نیز مهم است که دستگاه قضائی هر کشور یکی از آن نقاطی است که نباید هیچگونه شک و شبهه‌ای نسبت به استقلال آن وجود داشته باشد چراکه هرگونه مداخله در کار این دستگاه روند دادرسی را به بیراهه تبعیض و بی عدالتی برده و عدالت حکومت مستقر در آن کشور را زیر سوال می‌برد.

شما نیز به عنوان رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران باید محکم از این خط قرمز مراقبت کرده و اجازه ندهید هیچکس با دخالت خود در اجرای عدالت به استقلال دستگاه قضائی کشور خدشه ای واردکند لذا اکنون که شبهه‌هایی مبنی بر دخالت عده‌ای از خواص در روند دادرسی به پرونده های شهدای اغتشاشات سال گذشته علی الخصوص پرونده شهید عجمیان وجود دارد از شما انتظار میرود ضمن شفاف سازی کامل ماجرا برای عموم با ارائه مستندات تغییر حکم بدوی دادگاه خاطیان را نیز به شدت مجازات کنید تا دوباره هیچکس به خود اجازه زیر پا گذاشتن استقلال دستگاه قضائی کشور را ندهد.

در آخر امید است که هرچه سریعتر گزارشی کامل از روند طی شده در پرونده های شهدای اغتشاشات سال گذشته آماده کرده و در اختیار عموم قرار دهید تا ضمن شفاف شدن ماجرا برای عموم باعث آرامش خاطر خانواده‌های این شهدای عزیز در برقراری عدالت کامل در روند پرونده قتل عزیزانشان شوید.

و السلام على من اتبع الهدى

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top